Thursday 2 July 2009

Banyak perkara berlaku pada 1July2009



Dari kelmarin dok ushar huby nyer kebun yang kecik comei tu..strawbery dia macam dah nak merah..petik kang..bising dia..ahahha..konon nak tunggu merah la..ehehhe..So, aku pun pi la skolah heni..sbb lagipun heni ada SEM training dengan Cathy kat Kroto Research Institute..kang lambat tak tau nak masuk tempat tu sbb aku tak pernah gi sana n takder access..

Kebetulan nak gi skolah, tengah2 jalan..ada org hon keta..fuh..lawanya keta BMW ni..hon2..kalu bg tumpang takpe gak..aku dahla sakit pinggang nak jalan ni..tp dr suh jalan 1 miles sehari,so jalan je la..skali yang jengul kepala dari keta tu..La...Fa rupanya...budak undergrad...amboiii..Fa..keta baru..cayalah..hai, anak org kaya..boleh la..cam aku ngn sob ni..mmg tak mampu la nak pakai keta comei2 gitu..elaun pun slab je..mai uk convert baru 200pound..uhuhu..cukup bayar bil je..hehehe..takpe sabo2..ada rezeki..insyaallahhhhhhhhhhhhhhhh...panjang je insyaallah nyer..Fa pick up aku ngn huby n hantar ke skolah..huh..merasa naik BMW pi skolah heni..ehehhe..rasmi keta Fa sbb dia dah nak hantar keta tu terus pi shipping..dah nak balik mesia..wa..hepi Fa..pelajaran dah tamat..doakan akak n abg yer Fa..semoga ktrg habis cepat ya..

Lepas abis training dalam kul 3.30petang camtu, aku ngn huby pi lepak2 minum kat starbucks sambil membincangkan sample2 aku yang bakal diwarisinya..sbb cathy akan bagi sample2 aku tu kat huby bila aku bersalin nanti..Cuaca heni 29degree, tp panasnya terik mengalahkan negara khatulistiwa yang kucinta..Sakit pinggang naik bukit kat kroto tak abis lagi..so plannya nak minum kat starbucks yang terdekat je..alih2..electric takdoooooo..waaaaaaaa...lift kat kat opis pun tak jalan..wa...jenuh nak menapak naik ke tingkat10..mau terberanak kat tangga ni karang..so decided not to take a risk.

Ktrg pun gi minum kat starbucks kat city..takla jauh, tp aku stop jalan beberapa kali sbb pinggang sakit amat..Sampai je pintu starbucks, bau kopi yang sedap..rasa cam nak landing je kat kusyen dia yg empuk tu..takdan nak baring..tetiba..aisee..ada sepasang merpati dok sengih2..cam kenai je budak 2 org ni..ehehhe..Nia Azalea n huby dia..ktrg baru tlg drg pindah umah smlm, heni igt drg sebok ngemas..rupanya kepenatan shopping sbb nak hias umah baru..ahahhaha.excited...ktrg pun lepak2 kejap je la, sbb huby ada janji ngn Nahum kul 4.30 nak discuss pasai result drg..Ermm ..sedapnya Caramel Coffe Frapucino ni..buat umpan tekak time cuaca panas ni..huby kata nak order Dark Cherry Mocha..tp dia tak jadi sbb ktrg 3 org minum Caramel Coffe..eehhe..cian dier..takder geng minum air sama pun takpe la yang..ehheheh

On the way nak balik umah, heni kul 7 malam ada kejadian tembak menembak kat area city centre..3 cedera dan sorang mati..huh..menakutkan..nasib baik aku ngn huby dah escape dr kawasan situ..Ya allah, kau lindungilah kami dari kejadian yang tidak baik..
http://news. bbc.co.uk/ 1/hi/england/ south_yorkshire/ 8129801.stm

Aku ngn huby sempat singgah ke rumah rita on the way home..umah rita selang beberapa umah ja dr umah aku..dia jemput makan sbb huby dia baru datang dari Malaysia..datang terus ke uk this time..sbb dia dah tak sanggup nak jaga anak n gi skolah lagi..penattt..sedap mak dia masak, pajeri kedondong, ayam masak merah, karipap..bla..bla..yummy..

Berbalik kepada citer stoberi, sampai je umah dalam kul 8 gitu..cuaca masih terang benderang sbb maghrib kul 9.48..so masih sempat nak tengok kebun kejap..waaaaaaaaaaa..dah merah la..cun sangat..walaupun dah pi picking sblm ni..tapi pokok yang ada kat umah ni amatlah memberi kepuasan walaupun buah yang merah hanyalah sebijik aje..so yummy..

2 comments:

Zaffi Zuhri said...

Amboihhhhh, dapat naik BMW na! :)

Lovely Hubby and Me said...

BMW si apai..aahahah