Sunday 30 August 2009

Makan-makan kat rumah Nia Azalea

Minggu ni meriah sungguh acara berbuka..aku dah tak masak untuk berbuka selama 3 hari..horeyyyyyyyyyyyyy...leh rehat...hari jumaat malam berbuka kat rumah izza mail..kak ct jd organizer sbb drg nak bincang menu untuk city centre..so, menu utama kat umah mai adalah ikan masak taucu kak jan + ayam masak lemak nogori kak CT + ayam berempah kak sally + ayam masak kicap kak suhaila..yang lain2 dtg bawak kuih..aku cam besa la..buat popia..sbb tgh kemaruk makan popia..tak cemuih2..ehehhehe..

Hari kedua which is sabtu malam, ktrg berbuka kat PMC(Pakistan Muslim Centre).Menu cam aku tulis sblm ni la..daging palembang darnall..

Hari ketiga..yezzzzzzzzaaaaaa..kat umah member aku..kak afza..wah..best giler..huby dia masak curry penang..cam tak caya je org klate masak kari png..Menunya adalah..jeng..jeng..kari penang ikan salmon + sayur campur + ayam masak pedas + pasembor + khasidah (ha..khasidah ni kuih org kedah..jarang nak jumpa kat mana2)..hebat giler..aku pulak bawak kuih n sya n syim serumah bawak murtabak..sedap oo..ngn air oren + buah tembikai..so yummy..kenyang sgt..

Paling aku suka bila pi umah kak afza ni sbb aku leh makan pasembor..yang tak bestnya, time sarat ni aku takleh nak ulang 2-3 kali pasembor yang best tu, sbb perut cepat sgt la penuh..waaaaaaa..teringat2 lagi nak makan pasembo..sedapnyaa..


pasembor....yezzzzzzzzzzzzzaaaaaaaaaaaa


Kuih Khasidah..kuih org utara..yummy


Lauk2 yang dah tinggal sikit sbb lupa nak amik masa awai2..maklum la..lapo..nak bukak posa..kalut2..mana nak ingat..

No comments: