Friday 5 June 2009

Masakan Melayu UK

Wah..wah..lama betui tak makan ikan Malaysia..asyik2 Makarel, Salmon, Seabass, Sea bream..nasib baik tak baham sea lion..ahhaha..Weekend ni, aku ngn huby gi KH..KH ni nama penuhnya aku tak tau, tapi ni kedai Cina yang 2nd beso kat sheffield selain Tai Sun dan satu kedai siam which is Thai Pana.

Dulu2, time jalan kaki, aku ngn huby selalu gi Tai Sun, tp sbb dah tak larat sgt nak jalan lani..ke KH la our destination this time..Kalu compare price KH murah skit dari Taisun n Taisun murah sket dari Thai Pana..boleh wat math nyer relationship camni KH>Taisun>Thai Pana..ehehhehe..merepek la ibu baby ni kan..

Masa pi KH ni, aku dah tak sabo2 nak balik umah..abis stok ikan mesia 3 peket aku borong..tu pun 3 peket je ado..ikan ni nama dia ikan selar kuning..kalu klate ngn png panggil ikan selar..tak tau la negeri lain panggil apa..Pulak tu, time gi ni ada pulak kangkung..wah..nyam..nyam..

Huby makan dengan berselera skali..ya la..bukan senang nak dapat makan ikan mesia..biar pun frozen..ehehhe...wah..lihatlah hasilnya..this time aku ngn huby makan nasi bertambah..ehehhe..sodap..kangkung goreng blacan, sambal blacan, ulam timun,ikan selar goreng n masak lemak cili api ikan selar..ehheheh...tangkap leleh..



No comments: