Sunday 10 May 2009

BBQ Netherthorpe 2009






Lama sgt dah dok berkurung kat umah..winter pun winter..tak winter pun sejuk yakmat mengalahkan winter..Lepas lepak2 ngn kak fatiah n izza petang tu..terasa pulak nak buat bbq..asyik dok jek kak cik ajak buat bbq..ehehhe..oleh sbb cuaca selalu tak menentu, lepas tgk forecast je..plan nak buat bbq mesti tak jadi sbb sabtu ahad je ujan..tension...tension...

Minggu ni, kak cik cam nekad..nak buat bbq jugak..aku ngn mail( huby izza), tgk forecast, macam ujan, tp kak cik tgk pulak tak ujan..hai..confuse betui dengan weather kat uk..mmg horrible..

Hari jumaat tu, kak cik dah siap ngn izza dok perisi ayam nak buat satay kat umah azie(usm felow),which is budak2 bujang depan umah aku ni..ehehhe..excited aku..tapi sian drg, aku tak tolong pun potong ayam, sbb aku letih sgt..malam tu ntah nape la..sekejip pun aku tak boleh nak lelapkan mata..nak kata baby main football..dak juga..cumanya aku tak boleh tido langsung..sampai siang tu ngantuk sgt..pelik sungguh..

Menu yang aku buat adalah ayam perap dan puding jagung.Hajatnya nak buat kari ayam n nasi putih, tapi sbb dah letih memasak, n takle tido sama..aku buat puding jagung ngn ayam perap je..sambil perap ayam, dok terbayang2 satay kat umah azie dah..ehehhe..sedap resepi kak cik..sob suh mintak resepi lagi..ehehhehe

Pada hari nak berbbq, aku masak tomyam n ayam goreng untuk kak murni..kak murni accident masa main netball so, tangan dia kena operate..so helwa buat giliran memasak untuk dia sekeluarga..sian dia..turn kali ni adalah turn aku..nasib baik ada satnav, senang nak cari umah dia..kalu tak lambat jugak nak cari2 umah..then nak balik membako ayam bbq..ehehhe..macam aku je yg bako..padahal..orang lelaki yang bakonya..ehehhe

Area umah aku ni, ada a few ja family melayu..kak nita, rita, aku n huby, kak sally, kak CT, izza mail n kak cik..7 family and 1 umah budak2 bujang..Yang join bbq ni bukan semua community kat sheffield, just orang2 dekat qaryah je..tp itupun aku rasa dah cukup meriah..

sampai2 je, abg zaini n the geng siap dah dok bako satay..ada 300++cucuk semuanya..aku apalagi, duduk ngadap tepi api tu, sbb nak makan yang panas2..huby letak 2-3 cucuk..zzzzzuppp..ilang masuk dalam perut..then abg zaini letak secekak..ehhe..perli aku yer..takpe makan utk 2 org..ehehhe..baik nyer alasan..ehehhe...aku ngn izza, dua mak buyung yang dok ngadap tepi api, sbb nak makan yg panas2..ehehheh..

Heni aku makan semakan-makannya..sedap nasi impit kak sally n kuah kacang mak rita..aku makan dengan sepuas-puasnya..Aku ngn izza pulak, kalu tak sbb cacing kuar dr tanah, tak berganjak ktrg dari makan tepi api bbq tu..kecoh dibuatnya..abis kisah makan satay, kak lina sampai bawak rojak buah..hah..rojak pulakkk..tak tau la kalu timbang ni, badan dah naik bp kilo..ahahhah..sabo je la..makan..makan..petang pulak kak cik ajak makan bihun sup umah dia..tulang2 lebihan satay, dia buat sup..hah..sup pulakkk..

enjoy tgk gambo bbq ni..cuma gambo adik kimi je tak byk sbb dia sibuk main pasir..









No comments: