Thursday 7 May 2009

Ayah beli Pushchair...jom tengok



Aku dengan huby dua2 takder pengalaman bab nak beli barang2 baby..maklumla first time nak jadi mak dan ayah..lepas aku dah boleh jalan sikit, tak pening2 muntah..huby ajak gi meadowhall..meadowhall ni kira satu2 nya supermarket yg paling beso kat sheffield ni..kat sini kedai berselerak, cuma kat meadowhall je sume kedai ada dalam tu..ala2 alamanda gitu..

Dari satu kedai ke satu kedai..aku tetap tak der idea nak bli apa..lepas lepak2 minum kat satrbucks..huby bg cadangan,'apa kata kita ushar stroller je heni'..erm..bagus gak cadangan tu, sbb mata aku dah letih melilau2 tak tau nak bli apa dulu..maklum la tak tgk checklist..tp benda yg beso2 n mahal nak bli adalah stroller, car seat, baby cot.Kat sini, kalu takder car seat, midwife tak bg bawak kuar baby..huhuhu..baby cot n carseat, wajib ada kat sini..huhhuh..

Niatnya nak bli kat carboot sale aje, sbb pitih tak byk..tp sbb sob nak jugak bli baru untuk anak kesayangan dia..so, ktrg pun ronda la..kedai baby sini, mothercare,pumkin patch,mamas n papas, adam kids..tapi sumer mahai gak la..tapi harga tak semahai dijual di Malaysia..erm..ktrg pun mengutip la brochure n booklet..balik umah baru tgk mana2 yang ada offer..

Sebulan pastu, mamas n papas buat iklan sale utk stroller yg aku ngn huby suke..wah..yang..jom la beli..nanti mahai, tak merasa nak pakai stroller baru..aku ngn huby pun oder la..sbb huby teringatkan keta merah kat mesia yang dah bukan ktrg punya tu, huby pun beli la stroller merah..ehehhe..huby kata 'yang..takder ferrarri, keta tolak ferrarri pun jadi la..ehhehe'...senyum aku time tu..suke bebeno huby ngn merah..

jeng..jeng..ni dia..mak buyung posing ngn ferrrarri..keh..keh..keh..

No comments: