Monday 7 June 2010

Penduduk CT Centre Sheffield punya family day..

Semenjak matahari mula menunjukkan sinarnya di bumi Sheffield, penduduk Netherthorpe pun mula sibuk merangka aktiviti untuk berkumpul bersama2 diluar setelah berhibernate kat rumah dimusim winter n spring..barulah terasa nikmatnya hidup bila summer dah menjejakkan kaki..fuhhhhhhhhhhhhh...

Setelah poll dibuat oleh Dato bandar CT, maka tempat yang dipilih untuk ber"BBQ" adalah Rotter Valley Park Contryside..Semua org ditugaskan utk perap ayam n daging masing2..ala2 pot luck gitue..Menu aku, cam biasa la..sentiasa rahsia..Aku sampai agak lewat sikit, sbb ada urusan 'BEST' kat meadowhall..ehehhe...itu juga adalah rahsia..Thanks to HUBY for the 'rahsia'...ehhehe..






Scenery kat Rotter Valley mmg best..train kocik untuk kanak2 full sbb mak budak pun naik jugak, konon2 ala2 nak temankan anak..tapi mak yang lebih memenuhkan train tu..Sbb sampai lambat, takdan nak ushar org naik train tu..kami terus ke tempat yang diarahkan utk berkumpul..dari jauh nampak asap bbq berkepoi2..Ade pulak lagu2 lama yang dipasang..Tokeinya tak asing lg which is kak CT and Abg Azwal ler..


Sampai je, ktrg terus duduk melepak2..kaum hawa macam2 aktiviti..selain gosip, ada juga perkhidmatan urut mengurut..hai..macam2..meriah betui summer..aku pun tak ketinggalan amik turn utk urut..ekekkeke..nie dia champion urut sheffield..


Setelah kenyang makan n berlahak dua tiga kali, so organizer pun panggil la semua org utk main game yang telah diaturkan..wah2..lama dah tak main, tak sabar betui nak bersuka neka nih..Sbb excited sgt, aku menang game nih..tapi huduh habis muka kena tepung..sampai faris tak kenai ibu dia..mauahhaha

Game utk ibu2




Game utk bapak2

Game utk anak-anak






Aktivity bapak..cam besa la..sementara aku main, huby jadi bbSEATER faris..amboi..anak ibu...bukan main lagi..dapat beskal anak si Nurul..terus dia tanak turun..best ke Faris cyg..nanti ibu bli yer??


Menu..macam2 ada..selain dari bakar2 n perapan..Menu istimewa aku adalah Murtabak penang..kat atas meja pulak..penuh dengan makanan..cendoi pulut,bun,mee goreng,hailam,bihun2,nasi ayam,nasi beriani, nasi palembang,nasi susu, nasi minyak,tomato.,.macam2..sampai tak larat nak makan..menu mat saleh pun ada..lasagne,sphagetti..bla..bla..wah...penuh variasi..

Jom lepak tgk pic yang sempat aku ambil dari orang sbb aku sendiri tak sempat nak amik gambo..

1 comment:

M.A.M.A said...

bestnye!!!walaupun kt negara org...still boleh mkn sedap2 mcm kt m'sia....enjoy reading ur n3... :D