Wednesday 15 April 2009

Easter break...

Tahun ni ester break aku ngn huby takder plan nak kemana-mana pun..lagipun ktrg baru je balik dari Malaysia..ada khabar yang kurang menggembirakan kat sana dimana ayahku kena serangan jantung dan nenek kesayangan huby pulak telah dipanggil mengadap ilahi..Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..amin...(sapa yg terbaca mohon tolong hadiahkan fatihah..al-fatihah..terima kasih banyak2 diucapkan).

Lepas balik dari Malaysia, tak banyak aktiviti yang boleh aku buat kerana bahang alahan dari pregnancy ni masih ada..cumanya muntah dah jarang sikit..tp tetap masih ada walaupun dah masuk 17 minggu..tuff..tuff...tapi huby selalu bagi semangat..katanya..nak jadi ibu..kena banyak-banyak sabar..banyak ingat pada tuhan..dan bersyukur kerana terpilih untuk menjadi ibu tahun ni..credit to huby sbb tolong sumer benda termasuk la tumbuk sambal blacan..ehhehe..

Minggu pertama lepas balik dari Malaysia, ktrg menerima kunjungan kak hawatie n abg muammar..bestnya..lama takder tetamu datang..tambah pulak dengan keletah kaisar , meriah umah aku dibuatnya..dah lama sunyi je umah ni..ha..kebetulan aku nyer alahan tak teruk sgt time drg datang..apalagi..esok paginya pukul 8 pagi dah kuar nak ke kabut marshlane..sejuk dek spring kutahan2..sbb lama sgt tak kuar umah..time ader orang ni, hubby bg green light nak ke kabut..ehehhe..

Citer nak gi kabut ni klakar gak..ktrg ajak mail ngn izza, which is jiran depan umah yg sama gak boyot cam aku ni gi kabut..ktrg pun actually fst time gi kabut marshlane ni..guna la tom2 mail..yg bestnya, ntah mana2 ntah tom2 ni bawak..ahhaha..tapi akhirnya, sampai gak ke kabut bila huby n mail decide nak ikut je M1 instead of london road..ehehe..takpe la, janji sampai..

Minggu seterusnya adalah easter break utk postgrad ( 4 hari je, undergrad 3weeks.. bestnyaa)..ktrg menerima kunjungan abg din n family dari oxford..wah..bertambah2 meriah umah aku this time..ok gak la..dari dok dengar citer sedih kat mesia..ada gak orang datang lawat ktrg dibumi sheffield ni..ada gak citer2 klakar..huhuhu..tak sabar2 aku nak tgk afi n akil..comellllllll..Last aku tgk drg tahun lepas, masa drg datang time open house..tp masa tu akil tak byk cakap lagi..time ni..ahhahah..mmg bestla akil n afi..tapi yang tak bestnya, alahan aku dtg balik kejap2..last2, kak tik yang kena masak..aku jadi tetamu drg..huhuhu..credit to kak tik sbb buat nasi kerabu..teringin bangat nak makan nasi kerabu..

Oleh sbb aku kena migrain sikit, takder la banyak tempat kubawa kak tik n family berjalan di sheffield ni..tapi sempat gak ke kabut oldcoats..aku jalan slow2..this time takder nasi lemak kubawa kekabut sbb kurang sihat..bawak sandwich sadin je..sian kak tik n family..so, untuk memeriahkan suasana..sob bawak abg din melepaskna rindu kat kedai mamak pakistan..ehehhe..makan kari, roti nan..bla..bla..tp yang bestnya , aku pulak yang semangat nak makan roti nan..tak pernah2 aku suka makan roti nan tu..ehehhehe..ntah la..huby kata takpe, baby yg nak makan..kih..kih..kih..alasan je tu..

Hari seterusnya family abg din ke york, aku n huby dok je la kat umah sbb kepala masih berdenyut2..tak tau la pasai pe pulak kena sakit pala ni..kak tik kata tu migrain sbb urat naik..kak tik urut malam tu punya la sedap..rasa cam nak tido je..tp kalu tido takle kaco akil yang dah tak berenti2 nak cakap tu..asyik bz ngn abc dia..klakar sgt bila dia kata thomas blue..aku kata green..sampai give up dia bgtau aku tomas tu warna biru..last2 dia jerit kat aku...grennnnnnnnn..ha ..puas hati ..ehehhe..best sangat nyakat dia..lepas drg ke york, aku pun ke lab kejap sbb sample aku dah tunggang langgang..sejak pregnant ni, aku dah tak peduli sgt pasai lab ni sumer..concentrate jaga kesihatan je..syukur pada allah kerana kurniakan aku kekuatan untuk bangun dan masak untuk suamiku tersayang..

hope easter break tahun depan..leh la huby bawak ibu n baby jalan2 kan..ehehhe..

ps/ Kak tik n abg din sefamily..belang2 tu akil, biru tu afi..ehhehe..comelkan





No comments: